Tavoiteasetantaa

Olen tässä pari päivää pohtinut tämän projektini tavoitteita. Jostain syystä olen arastellut sanoa niitä ääneen, edes itselleni. Johtuisiko uskon puutteesta vai mistä, mutta olen nolostellut sitä mitä haluan. Miksi ihmeessä? Tavoitteet tuskin toteutuvat jos niitä ei aseta. Odotan kai itsekin epäonnistuvani, jos en tavoittele mitään, en voi oikeastaan epäonnistuakaan.

Nyt kun paino on lähtenyt laskuun, eikä se ole oikeastaan ollut edes kovin hankalaa, on aika pohtia jatkoa. Jatkoa, joka tulee kestämään todella pitkään, joten lienee paikallaan asettaa lopullisen tavoitteen lisäksi monia välitavoitteita. So here it comes!

Aloitetaan lähtötilanteen myöntämisestä. Olen Priitta, 35-vuotias ylipainoinen nainen, sisäisesti hoikka ja oikeastikin liikunnallinen nainen, neljän lapsen äiti ja toimistorotta. Haluan painaa paljon vähemmän ja olla kiinteämpi. Tämän vuoden alussa painoin minulle huimat 77,8 kg. Aloittaessani tämän projektin 9.2 painoa oli 77,4 kg. Tänään paino oli 74,5, parhaimmillaan olen käynyt viime viikolla lukemassa 74. Virallinen vaakapäivä on perjantai. Pituus on muuten 165 cm.

Tavoite ja välitavoitteet sekä aikataulu matkalle:

1. välitavoite

73,9 kg eli vähemmän kuin kertaakaan viime vuonna, 74 on se maaginen lukema jossa olen junnannut koko viime vuoden. Tässä pitäisi olla 28.3


2. Välitavoite

72,0 kg, eli vähemmän kuin kertaakaan viimeisen lapsen syntymän jälkeen. Tänne pitää päästä ennen vappua eli 30.4.

3. Välitavoite

69,9 kg, maaginen 70 alitus, jota en muista kokeneeni sitten häidemme vuonna 2006, jos silloinkaan. Tämä tulee olemaan haastavaa, mutta haluan painaa tämän verran 6.6.

4. Välitavoite

68,0 kg, eli normaalipaino BMI 24,95. Kesä tulee olemaan kaikin puolin haastava, mutta olen ikionnellinen ollessani normaalipainoinen 31.7.

5. Välitavoite

66,0 kg painoni 31.12.2003, eli viimeinen vaakalukema ennen seuraavaa, joka nähtiin neuvolassa ensimmäisessä neuvolassa esikoista odottaessani. Tämä lukema jäi mieleen pienenä, koska se otettiin pienessä sievässä uudenvuoden yönä, todellinen päivä oli siis varmaankin 1.1.2004. Olen suunnitellut, että juoksisin puolimaratonin pohjoisen ruskasta nauttien, eli Leville lähdettäessä 4.9. haluan vaa'an näyttävän tätä lukemaa. 

THE TAVOITE

63,0 kg tai jotain sinne päin, tämä täytyy varmaankin määritellä sitten kun siellä ollaan. Joulu voisi olla sopiva aika päästä projektin loppuun. 




****

Ai niin, tiistaisen valituksen jälkeen päätin etsiä itsestäni sen kotitreenaajan. Sen sijaan, että olisi katsonut Suomen Parhaan Leipomon finaalia iltapalaa nautiskellen, tein sen vetämällä samalla puolen tunnin kahvakuulatreenin. Meinasin jättää väliin koska en halunnut käydä enää kymmenen jälkeen suihkussa, koska hiusten kuivaaminen on (mukamas) niin työlästä. Tekosyyt unohdetaan nyt. 


Kahvakuulaa ja Suomen parasta leipomoa

Kommentit

Suositut tekstit